Тема. Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець».
Утвердження жаги
відкриття
світу, мужності й людяності в казці
Мета:
■
навчальна: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст та
особливості казки;
■
розвивальна: розвивати навички виразного читання, переказу головних
епізодів та їх коментування; уміння висловлювати свої думки та враження;
■виховна: виховувати прагнення до пізнання світу,
оптимізму, до розвитку сили духу, гуманізм.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Учитель. У збірці арабських народних
казок «Тисяча і одна ніч», з якою ми розпочали знайомитися на попередньому
уроці, багато героїв. Хто ж із них найпопулярніший, хто завоював загальні
симпатії? Узагальнений його портрет може бути таким: це завзятий і відважний
купець, відкривач нових земель і морів, якого тягне в дорогу не так прагнення
до збагачення, як безмірна допитливість, жага до пізнання світу. Улюбленцями
оповідача казок Є також спритні та вмілі ремісники — чоботарі, шевці,
шкіряники, цирульники (перукарі). Вони не справляють враження «маленьких
людей», що Змушені принижуватися, у них немає догідливості, усвідомлення своєї
малозначущості. Майстер — почесне звання, і ремісник пишається ним і своїм
заняттям не менше, ніж емір (емір — титул феодальних правителів у деяких
країнах Близького і Середнього Сходу) своєю владою. «Ремесло угодне богові та
корисне людям»,— так вважали ще у IX сторіччі
арабські філософи. І Іе випадково в «Тисяча і одній ночі» будівництво доброї
лазні, виготовлення гарного сідла, фарбування тканин у яскраві кольори,
невідомі людям тієї країни, цінуються, щедро винагороджуються, її майстер стає
наближеним до царя.
Синдбад-мореплавець, про якого
йтиметься на сьогоднішньому уроці, саме з таких неспокійних людей, що, люблячи
свій рідний
край, прагнуть пізнати й інші світи, з
розряду сильних духом, як перемагають складні обставини й виходять із них переможцями
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ
ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.
Перевірка домашнього завдання
2. Бесіда
·
Що ви знаєте про арабський Схід?
·
Як створювалася збірка «Тисяча і одна
ніч», з яких частин складається, яка легенда існує про неї?
·
Розкажіть про історію
Синдбада-мореплавця, його подорожі
(в цілому).
III. ФОРМУВАННЯ
ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Виразне читання
арабської народної казки «Синдбад-мореплавець» (третя подорож)
2.Словникова
робота за запитаннями учнів
3.Обмін
враженнями про прочитане
·
Що привернуло вашу увагу в казці
найбільше?
·
3 якими страховищами зіткнулися Синдбад
і його товариші на острові?
·
Чому не кинулися в море, щоб уникнути
жахливих лап людоїда? (Бо віра забороняє самогубство.)
4. Заповнити
таблицю-характеристику героя, дібрати приклади
Характеристика Синдбада
Риси характеру
|
Приклади (короткий переказ, цитата або назва епізоду)
|
Винахідливий,
кмітливий, розумний, розважливий
|
|
Сміливий, відважний
|
|
Добрий, справедливий, чесний
|
|
Прагне знайти вихід із будь-якого скрутного становища
|
|
Терпляче переносить усі випробування
|
|
Допитливий, адже бажає пізнати світ
|
-
|
Вірний рідному краю
|
5. Робота над
образом головного героя
Складіть усний твір — характеристику
головного героя.
Зразок
Синдбад-мореплавець — смілива й сильна
людина. Народжений у багатстві, Синдбад за молодих літ втратив майже все, що
залишив йому у спадок батько. Але не впав у відчай, а вирішив знайти свій
власний шлях у житті. Накупивши на останні гроші краму, Синдбад став купцем. Та
не жага наживи, а допитливість і потяг до пригод керували героєм. Сім подорожей
Синдбада — це сім випробувань долі, і щоразу герой виходить переможцем, адже
навіть у скрутних ситуаціях не втрачає оптимізму, винахідливості, кмітливості.
Синдбад говорив, що від долі не втечеш і не сховаєшся. Але його власне життя
доводить, що лише той, хто не боїться долі, сміливо зустрічає її випробування,
отримає від неї подарунки. Усього зазнав на своєму віку Синдбад: і бідності, і
багатства, і радості життя, і втрати близьких. На власні очі бачив дивовижні
дива, схожі на рай земний. Але в які б чудові краї не заносила його доля, він
завжди прагнув повернутися додому, на батьківщину, до своїх рідних і друзів. І
читач розуміє, що казки про Синдбада — розповідь про людську долю, яка щедра до
тих, хто щирий серцем, сміливий у вчинках, витривалий у випробуваннях.
6. Постановка та
розв'язання проблемного питання
У чому виявляється національний колорит
казки про Синдбада? (Імена, назви міст — Багдад та ін., глибока
пошана до віри, до рідного краю; вірність родині, обов'язкові пожертви бідним,
подарунки родичам; чудовиська з частинами тіла екзотичних тварин — мавп,
драконів, слонів та ін.; товари купців — коштовності, спеції та ін.)
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст
казки, уміти характеризувати героїв, висловлювати свою думку про них. Окремим
учням підготувати повідомлення
про Німеччину, братів Ґрімм.
про Німеччину, братів Ґрімм.
V. ПІДБИТТЯ
ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна
вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
— Образ Синдбада-мореплавеця мене
приваблює тим...
“Я не міг би закрити свій перший дім без пана Бенджаміна Лі! В цій угоді Бенджамін та його команда пішли за мене. Він з легкістю впорався з моїм дуже жорстким часом, і завжди був доступний для мене, коли у мене були запитання (а в мене було багато), навіть коли він був далеко від офісу, що я дуже вдячний! Він та його команда впорались із багато продавців у останню хвилину і невтомно працювали, щоб переконатись, що я можу закрити до закінчення терміну оренди (і моєї допомоги на перший внесок). Містер Бенджамін - надзвичайно обізнаний співробітник з питань позик, ввічливий і терплячий. Я пройшов кілька пропозицій щодо нерухомості до моєї остаточної покупки, і Бенджамін був там, щоб допомогти у кожному, часто координуючись із моїм агентом за лаштунками. Я відчував підтримку протягом усього процесу. Завдяки Бенджаміну та невтомним зусиллям його команди, я тепер пишаюся власником будинку! Я б закликав Вас розглянути Бенджаміна Бріеля Лі для будь-якого виду позики. Пан, Бенджамін Лі Контактна інформація. Через WhatsApp + 1-989-394-3740 Електронна пошта - 247officedept@gmail.com.
ВідповістиВидалити